Keluarga SHATTIRS

Keluarga SHATTIRS
Assalamualaikum WBT

SHATTIRS Followers

Popular Posts

Monday, August 4, 2008

Perjuangan Islam



بسم الله الرحمن الرحيم


Demi Allah yang menciptakan langit dan bumi..Demi Allah yang menciptakan bulan dan matahari..aku memohon kepadamu selamatkan perjuangan Islam di Malaysia dan seluruhnya.kurniakan nusrah pada pimpinan kami.

Hari ini aku rasa tenang setelah keresahan dan kerisauan yg bermain dibenak fikiranku. tentang cadangan pembubaran pas dan umno tubuh parti baru berlandaskan islam.khuatir dengan cadangan tersebut jika perjuangan Islam yang dibawa oleh Pas ditohmah dan dituduh tidak konsisten terhadap polisi dan dasar yang diperjuangkan selama ini.kerana sanggup bersekongkol dengan parti umno yg diketahui umum kezaliman pimpinannya,kepincangan parti mereka dan pembawakannya,parti yang sanggup melakukan apa sahaja demi menjamin survival politik mereka.

Apabila diteliti cadangan mursyidul am.yang diketahui kewarakannya ketaqwaannya kepada Allah serta jelas kefahamannya mengenai perjuangan islam.rasa tenang dalam hati ini.kita perlukan thiqah ( kepercayaan ) kpd pimpinan Islam yg berilmu dan bertaqwa. kalau insan sedemikian tidak boleh dipercayai , saya tidak tahu insan bagaimana yg boleh meyakinkan semua orang.Nabi sendiri sewaktu perjanjian hudaibiyah pernah menimbulkan rasa tak puas hati dikalangan sahabat. tetapi , mereka tidak keluar dari kerangka adab dan kepercayaan dan ketaatan mereka kpd nabi.

masalah yang timbul bukan masalah pergabungan parti yang baru atau lama.tetapi perjuangan islam itu sendiri. kepentingan Islam mengatasi segalanya. melewati batas bangsa dan bahasa dan jua melewati batas parti, parti hanya platform , Asasnya ialah Islam.maka ia terbuka kpd siapa jua untuk menerima Islam dan apa pun nama platform itu.

Akhir sekali saya menyeru para pendokong dan penyokong yang cintakan perjuangan islam usah kita ragui perjuangan islam yang dibawa oleh pimpinan Pas. kalau kita sayang kpd parti dan islam , saya yakin pimpinan kita juga teramat sayang kpd parti dan islam ini.semoga Allah memberi nusrah pada pimpinan kita.

Mohd ZulFadli Abd Halim
Tahun 3 ,Syariah & Undang-Undang
TANTA,Egypt.

http://ashabb.blogspot.com

SMKT DPM TANTA ~

shattirs : Terima kasih untuk semua..~



Brought to you by : shattirs

No comments: