Keluarga SHATTIRS

Keluarga SHATTIRS
Assalamualaikum WBT

SHATTIRS Followers

Popular Posts

Saturday, July 3, 2010

Permainan spirit di internet melibatkan syaitan?



Salam untuk semua..

Shattirs : Permainan spirit di internet melibatkan syaitan? Ia sememangnya tak dapat dinafikan. Kisah remaja yang bermain spirit di internet. Semua soalan dijawab dengan tepat oleh spirit tersebut. Perkara terakhir yang diminta oleh spirit tersebut adalah “I want blood” (saya mahukan darah)."I Know What U Want" .(saya tahu apa yang engkau inginkan).

Setelah menghentikan permainan tersebut, dalam perjalanan pulang ke institusi pengajian masing-masing, mereka telah ditimpa kemalangan yang serius. 2 daripada mereka berada di wad icu, sementara seorang lagi hanya cedera ringan.

Penjelasan di sebalik apa yang berlaku adalah adanya golongan syaitan yang mencuri rahsia Allah di langit. Syaitan-syaitan inilah yang biasanya digunakan oleh tok-tok bomoh dalam ramalan mereka untuk menyesatkan mereka. Syaitan inilah yang biasanya dipanah petir oleh malaikat yang telah ditugaskan oleh Allah s.w.t. Apa yang dipaparkan di sini diharapkan menjadi pengajaran kepada semua umat Islam, khususnya para remaja. Jauhilah perkara-perkara yang tidak bermanfaat seperti ini kerana ia boleh merosakkan akidah kita semua.

Baru-baru ini ketika merawat seorang sahabat saya di Tanta yang terkena rasukan Jin kafir akibat terlalu asyik bermain SPIRIT GAMES'.Jelas lagi nyata permainan Spirit Games ialah permainan yang melibatkan seluruh Gereja di Eropah untuk menghantar Jin-jin mereka ke seluruh dunia.Bukan mudah untuk menyelesaikanya bahkan mengambil masa yang panjang untuk merawat pesakit tersebut.


Shattirs : kisah yang ingin saya kongsikan berlaku di negara Brunei Darussalam..


Copy n paste dari sebuah laman web ~



Yoooo,yaaaaaaa aaa auuu , lama tak jumpa korang dalam ruangan spykedai ni,kali ini uncle nak cerita satu kisah misteri yang sedang melanda negara jiran terdekat kita di malaysia timur iaitu Brunei,Uncle pun baru balik dari sana beberapa hari lepas dan sempat juga berjumpa dengan seorang kenalan di sana

Cerita ini pun di khabarkan oleh kenalan kepada uncle semasa kat Brunei,Al-Kisah bermula di sebuah sekolah bernama STPRI atau di kenali sebagai Sekolah Tinggi Perempuan Raja Isteri,Sekolah ini menempatkan hanya pelajar-pelajar perempuan sahaja dan kira-kira dua bulan lepas terdapat segolongan pelajar-pelajar dari sekolah ini yang bermain 'spirit games' atau memanggil roh menggunakan duit syiling,uncle percaya ramai yang tahu mengenai games ini kan ?


(gambar hiasan)

'Games' ini menjadi sebagai satu trend di sekolah ini di mana di kebanyakan kelas ada membuat permainan ini sehinggalah ada satu kumpulan yang menggunakan darah kotor (darah haid) dalam permainan ini.Mengikut ceritanya diorang ini hendak bertanyakan 'spirit' tentang soalan exam form 3 dan ada yang menyatakan nak tanya pasal lelaki,ada dua versi kat sini tetapi apapun ketika games ini berjalan tetiba syiling yang di gunakan itu bergerak sendiri dan kemudian terdengar satu suara meminta darah,so apa lagi lalu di buang syiling tu dan semua berterabur lari ketakutan,maklumlah perempuan.


(gambar hiasan)

Bermula dari sinilah episod angker ini berlaku,'spirit' yang di panggil tadi khabarnya begitu marah kerana tidak di beri makan dan kemudian tidak di hantar balik kembali ke dunia dia lalu dari situ berlakulah peristiwa kerasukan pelajar-pelajar sekolah itu malahan guru-guru juga terlibat sehingga merebak ke sekolah-sekolah lain di seluruh brunei.Mengikut kenalan uncle yang juga seorang guru, sekolah tempat dia mengajar juga turut terlibat dan ada pelajar-pelajar yang kerasukan malah guru-guru sendiri pun takut hendak ke tandas walaupun hari siang.


(gambar hiasan)

Mengikut ceritanya lagi,bagi mereka yang ada 'sixth sense' mereka nampak satu kapal besar terapung di STPRI dan katanya jika permintaan 'spirit' ini tidak tertunai (nak darah) mereka akan menyerang dengan kekuatan bala tentera mereka seramai 28 000 pada 18th (tidak di nyatakan 18 bulan berapa samaada masihi atau hijrah),Dari peristiwa ini juga banyak SMS di hantar di kalangan warga brunei dengan pelbagai cerita dan pada 18 ogos lepas satu SMS berbunyi :

" 4ward dis msg to everyone u noe k. Kami dpt informasi, krg jgn keluar umah lps pkl 12 tgh mlm coz guris d skulah men. STPRI kana buka." ,

Katanya mengikut kenalan uncle lagi pada 18 ogos lepas kebanyakan orang berkurung di dalam rumah kerana takut berlaku apa-apa musibah yang tidak di ingini dan tidak kurang ramai juga mereka-mereka yang pergi ke STPRI pada jam 12 malam untuk melihat sendiri apa yang bakal berlaku,pihak polis di kerahkan untuk berjaga-jaga pada malam tersebut tetapi tiada apa yang berlaku,mungkin hari ke 18 pada bulan lain yang di maksudkan.Terdapat pelbagai rumor lagi yang di sebarkan sehingga menimbulkan ketakutan di kalangan penduduk.Khabarnya juga 2 pelajar yang bertanggungjawab dengan 'games spirit' menggunakan darah itu telah di hantar ke oversea oleh keluarga masing-masing bagi mengelakkan kejadian tidak di ingini.


(gambar di capture dari video)

Mengikut cerita terbaru,pelajar-pelajar di STPRI sekarang yang berada di dalam form 3 dan 5 terpaksa di tangguhkan 'oral test' mereka sedangkan sekolah-sekolah lain sudah menjalankan test tersebut untuk pelajar masing-masing dan baru-baru ini sekolah ini memberi cuti mengejut kepada pelajar mereka akibat daripada peristiwa ini.Uncle juga sempat di tunjukkan satu rakaman video seorang pelajar yang kerasukan yang mana rakaman tersebut telah uncle serah kepada pihak TKO untuk di letakkan di portal ini,tidak salah uncle video itu korang boleh download di ruangan download.Baru-baru ini juga Sultan Brunei telah mengadakan lawatan mengejut di sekolah-sekolah terlibat yang mana kebetulan Baginda ada di satu sekolah tu tiba-tiba ada pelajar kerasukan dan khabarnya Baginda sendiri bercakap-cakap dengan pelajar yang di rasuk tadi dan permintaan yang sama masih lagi di nyatakan 'darah kamu'.Korang boleh tengok gambar kat bawah ni.



(lawatan mengejut sultan brunei)

Ok lah, cukup setakat ini dulu uncle bebel dalam ruangan yang tak seberapa ini yang mana kali ini kita menyusuri dunia mistik,dunia makluk yang bukan sebangsa dengan kita,ada orang yang tidak percaya dengan hal-hal sedemikian dan ada yang percaya, malah di dalam rukun iman sendiri ada di sebut salah satu rukun ialah 'percaya kepada benda2 ghaib' , malaikat , jin , iblis , syurga ,neraka dan sebagainya itu termasud dalam kategori ini dan kewujudan jin serta iblis adalah utk menyesatkan anak adam, yang penting jangan percaya meraka ada kuasa untuk memusnahkan atau merosakkan kita,yang berkuasa hanya Allah dan mereka itu adalah sebagai alat propaganda bagi tuhan menguji keimanan kita masing-masing serta jangan main permainan yang boleh merosakkan akidah kita.


Shattirs : Mudah-mudahan kita senantiasa berwaspada serta menjauhi perkara-perkara yang dilarang Allah ta'ala.

Wallahua’lam.

TANTA SCAN,TANTA

MESIR.

Brought to you by : shattirs

No comments: