Keluarga SHATTIRS

Keluarga SHATTIRS
Assalamualaikum WBT

SHATTIRS Followers

Popular Posts

Sunday, August 15, 2010

Dunia Shattirs





1) Menara Jam Tertinggi Abraj Al-Bait.

Suatu ketika dahulu, Big Ben merupakan menara jm yang terbesar dan tertinggi di dunia. Kini tiba pula pencabar baru dari Arab Saudi, Menara jam Abraj Al-Bait .Menara jam yang berketinggian 601 m (1,972 ft) ini turut menempatkan hotel-hotel bertaraf tinggi yang berbintang-bintang tarafnya. Malah menara Abraj Al-Bait ini turut mempunyai kompleks membeli-belah tersendiri dan juga tempat letak kereta berhawa dingin yang amat luas.

Turut akan dibina adalah bangunan perumahan yang mampu menempatkan 100,000 orang. Kawasan persidangan turut dibina dan dilengkapi dengan tapak mendarat Helikopter.

Menara jam tersebut yang mempunyai 4 permukaan jam, telah disiapkan, namun hanya 1 permukaan jam sahaja yang akan berfungsi buat masa ini sebagai tempoh percubaan.

Keseluruhan pembinaan Menara jam dan sekitarnya hanya bertempatkan di seberang jalan dari Masjid al Haram.

Selepas ianya siap dibina, ia akan diiktiraf sebagai bangunan kedua tertinggi dunia selepas Burj Khalifa yang turut bertempat di Arab Saudi.

Ianya dijangka siap sepenuhnya dan berfungsi awal 2011.


Shattirs : Gambar terkini Zam-Zam Tower @Jam Abraj Al-bait


2) Lelaki Payudara Sebesar Bola diBedah.

Guo Qingpo, lelaki berusia 53 tahun dari China menghidap penyakit yang dikenali dengan nama gynecomastia. Penyakit ini menyebabkan beliau mempunyai payudara bersaiz ekstrem.

Payudara beliau yang didapat mula membesar sejak dari tahun 2008 dikatakan mendapat perhatian 20 orang Doktor Pakar dari 8 jabatan berlainan di sebuah Hospital di Dezhou, Shandong.

Pembedahan yang mengambil masa lebih 6 jam itu akhirnya berjaya mengeluarkan sepasang payudara tersebut yang mempunyai berat dianggarkan lebih 5 kilogram.

Gynecomastia merupakan simptom kepada berlakunya ketumbahan tumor yang berkait dengan hormon pada dada, hati dan juga organ badan lain.Kat bawah ni pulak..?

3)Payudara Terbesar Dunia.

Perempuan dari Peru ni sudah terperap diatas katil selama 6 bulan, oleh kerana tidak dapat bangun dari katil oleh kerana payudara (buah dada) yang terlalu besar! Julia Manihuari, 29 tahun, dikatakan mengalami penyakit dimana hormon beliau mengalami peningkatan mendadak selepas melahirkan anak ketiga beliau. Peningkatan hormon ini telah menyebabkan payudara beliau membesar hingga ke tahap yang menyukarkan beliau berdiri!

Kes yang jarang-jarang berlaku ni berlaku secara semulajadi ye, bukan disebabkan pengambilan ubatan ataupun suntikan hormon tambahan. Ish ish ish, jadi tak perlula perempuan diluar sana terlalu mengejar-ngejar nak dapatkan bentuk badan yang menyusahkan diri ni ye. Semulajadi je cukup, jadikan pengajaran~

BM BOOBS 682 3 1036360a Payudara terbesar dunia!

A MUM-OF-FOUR was trapped in her bed for SIX MONTHS by her massive boobs.

Julia Manihuari’s chest grew to a gigantic N cup after the birth of her third son seven years ago – leaving her unable to move.

The 29-year-old said: “It was awful. If I tried to get up I would faint because my breasts were so heavy.”

The pint-sized farmer’s wife, who lives in northern Peru, was finally helped when local media paid for her to take a three-day boat trip to the nearest town for medical help.

Doctors diagnosed an extreme form of Bilateral Gynecomastia – an illness where the mammary gland keeps growing.

They had to cut TWO AND HALF STONE of flesh from Julia’s boobs fearing they could squash her lungs and kill her.

Julia emerged a 34B cup after the six-hour op.

The 5ft patient said: “Before the operation I couldn’t do anything, I just had to live with it, it got so bad that my breasts were touching my legs.

“I have always had a small build, and the stress on the rest of my body was agony.”

She added: “My breasts were growing by the day. I couldn’t move because my boobs and belly were the same size. My breasts became so huge my skin had sores and I had trouble breathing.”

Tanta Scan,MESIR

Brought to you by : shattirs


No comments: