Keluarga SHATTIRS

Keluarga SHATTIRS
Assalamualaikum WBT

SHATTIRS Followers

Popular Posts

Monday, February 11, 2008

Puisi Untuk Sahabat


..::Terima Kasih Sahabat::..

Ingin kubangunkan kau sebuah gunung,
Agar ketika hatimu berkecamuk,
Kau dapat menyepi kesana mencari tenteram,
Ingin kutangkap dan kukotakkan sepuluh kupu,
Agar kala sedih tiba,
Kau dapat membuka kotak itu untuk memberimu riang...

Ingin kugapai dan kuberi kau seratus pelangi,
Agar di tengah badai mengamuk,
Aku dapat bersamamu mengusir sedih,
Ingin kupetik dan kuberi kau seribu mawar,
Agar kala kemarau datang menyengat,
Aku dapat bersamamu menebar senyum...

Hatiku ruah dengan semangat membumbung,
Untuk menyentuh hatimu,
Dan membuatnya girang,
Dengan sejuta angan-angan,
Aku berikan diriku,
Agar kau dapat mengejar mimpi riang...

Aku sedar sahabat, diriku terbatas,
Aku sedang belajar,
Menggapai pelangi,
Menanam mawar,
Mengejar kupu,
Membangun gunung,
Tapi, sementara aku belajar,
melakukan semua itu,
Mari kau pegang tanganku erat,
Sandarkanlah dirimu di bahuku,
Kerana aku SAHABATMU...

Brought to you by: shattirs

1 comment:

Anonymous said...

salam...
hebat puisi nye nnt boleh reka satu lirik lagu ..InsyaAllah

p/s: ajar cara nak buat puisi...