Keluarga SHATTIRS

Keluarga SHATTIRS
Assalamualaikum WBT

SHATTIRS Followers

Popular Posts

Friday, February 6, 2009

Aduhai Negeriku PERAK~

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بسم الله الرحمن الرحيم.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد




:: Hidup Berjuang Mati Terbilang::

Shattirs : Mutakhir ini,kejadian rampasan kuasa oleh Barisan Nasional (BN) di negeri Perak telah menyebabkan berlakunya gerakan reformasi besar-besaran oleh semua rakyat Malaysia dan rakyat Perak khususnya untuk melaungkan slogan keamanan dan slogan demokrasi yang mana rakyat adalah raja bagi menentukan siapa yang layak memerintah dan diperintah.

Umum bagaikan terkejut dengan gelombang mahupun senario yang berlaku pada mingu ini yang boleh saya gambarkan keadaan kelam kabut BN untuk menguasai negeri Perak setelah tewas di dalam pilihanraya umum yang lalu.

Tidak sampai setahun pemerintahan Pakatan Rakyat (PR) di negeri Perak.Ini mungkin disebabkan sifah dengki BN apabila melihat negeri Perak yang dikuasai Pakatan Rakyat melalui MB PAS( Dato seri Nizar Jamaluddin telah melakukan banyak pembaharuan untuk meletakkan Perak ke mercu kegemilangan.

Di sana,saya amat yakin Menteri Besar Perak, Dato' Seri Mohamaad Nizar Jamaluddin bertindak betul apabila dengan berat hati tidak mengikut arahan Sultan Perak yang menitahkannya meletakkan jawatan semalam. Saya juga yakin bahawa Dato' Nizar bukan berperwatakan tamakkan kuasa dan pentingkan diri. Beliau cuma mahu melihat peralihan kuasa tidak diperkotak-katikkan sewenang-wenangnya.

Sultan Perak yang merupakan bekas Ketua Hakim Negara tidak sewajarnya memilih jalan kontroversi, yang hanya membuatkan rakyat mula mempersoalkan kebijaksanaan baginda. Hal ini tentu amat mengecewakan semua pihak dalam dan luar negara terutamanya rakyat negeri Perak sendiri.



~ Amanat Terakhir Dato'Seri Nizar~


Ucapan Menteri Besar Perak, Dato' Seri Ir Mohamad Nizar Jamaludin dalam ucapan ringkasnya di hadapan kakitangan kerajaan di Bangunan Setiausaha Kerajaan (SUK) Negeri Perak, semalam.

"Saya ingin berpesan kepada kalian agar meneruskan kerja-kerja baik yang telah dilaksanakan sepanjang 11 bulan yang lalu. Insya-Allah, kita akan bertemu lagi dengan kejayaan yang lebih besar kerana saya yakin pertolongan daripada Allah makin hampir"




Sumber : Harakahdaily.net

Presiden PAS -> Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang~


Parti Islam SeMalaysia (PAS) adalah sebuah parti yang sah berdaftar dan senantiasa mendukung prinsip rukunegara termasuklah prinsip kesetiaan kepada raja dan negara, keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang.


Kami sepenuhnya percaya bahawa kedudukan kesemua prinsip-prinsip rukunegara ini haruslah dihormati oleh seluruh warga di dalam negara kita ini untuk memastikan keharmonian dan keadilan yang menyeluruh terus terpelihara. Oleh yang demikian, PAS berpendapat bahawa suasana kekalutan yang sedang berlaku di negeri Perak Darul Ridzuan pada masa kini boleh dielakkan dari menjadi lebih buruk sekiranya prinsip asas yang merujuk kepada undang-undang negeri dan perlembagaan persekutuan dijadikan rujukan.

PAS berpandangan bahawa Menteri Besar (MB) Perak pada masa ini, iaitu Dato' Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin, hanyalah boleh diturunkan dari kedudukannya sebagai menteri besar menerusi undi tidak percaya yang dilakukan di dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) semasa ianya bersidang.

PAS yakin bahawa sekiranya permohonan MB untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri diterima, maka suasana yang tegang dan boleh menuju kepada satu krisis perlembagaan boleh dielakkan.

Pembubaran Dun akan membuka ruang kepada rakyat untuk membuat pilihan mereka menerusi satu pilihan raya yang menyeluruh di negeri Perak.

Saya juga ingin meminta kepada seluruh rakyat di negeri Perak khususnya dan seluruh ahli dan penyokong kerajaan Pakatan Rakyat di seluruh negara secara amnya supaya bertenang dan tidak terjebak dalam perangkap provokasi yang mungkin ditimbulkan oleh pihak-pihak tertentu.

Brought to you by : shattirs

2 comments:

Anonymous said...

tlgla..klu dh btl nizar tu btl..knp derhaka pd sultan..spptnya org melayu tidak memperkotak katikkan agama dan bangsa sendiri..xpyhla berlakon lg..rakyat malaysia dh tau siapa yg baik dan siapa yg tamakkan kuasa..

Unknown said...

Terima kasih dengan komen saudara/i..cuma pa ayg boleh saya katakan Allah brsama dgn orang2 yang benar dan sentiasa bersabar dgn ujian darinya.