Keluarga SHATTIRS

Keluarga SHATTIRS
Assalamualaikum WBT

SHATTIRS Followers

Popular Posts

Friday, April 24, 2009

Rehlah USRAH di BALTIM



~Baltim.MESIR~

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بسم الله الرحمن الرحيم.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد



Shattirs : 'Baltim or Balteem' (Arabic language-Arabic:بلطيم) is a resort in Kafr el-Sheikh Governorate, in the north of Egypt.

Pada 22 & 23 April 2009 bersamaan 26 & 27 Rabi’ul Akhir 1430 sekali lagi saya berkelana merantau ke negeri lain tetapi masih dalam lingkungan Mesir juga.Rehlah Usrah Nuqaba' terakhir'di Tanta untuk sesi sebelum imtihan yang bakal menjelma tidak lama lagi.

Rehlah yang diketuai oleh naqib Usrah us Norfirdaus Mustafa bersama 15 ahli muzakarah berkelompok gabungan.Alhamdulillah,saya kira telah mencapai matlamat dan objektif yang dirancang didalam pengisian yang dijalankan.

Perjalanan bermula pada jam 12 tengah hari dan memakan masa hampir 2 jam untuk sampai ke destinasi tersebut adalah sesuatu yang menjadi kebiasaan bagi pelajar yang suka bersantai di dalam ‘Tramco’ atau van.Jauh perjalanan,indah pengalaman,itulah hadaf kami ke Baltim.

Moga-moga Perjalanan untuk mencari redha n rahmat Allah telah pun tercapai dengan cahaya petujuk dari-Nya.



* Gambar ini menunjukan kami sudah pun tiba ke destinasi (Baltim) dan sudah menyewa 'chalet'untuk bermalam disana.



* Gambar ini menunjukkan tikamana sudah ada ditepi pantai untuk melakukan riadah ringan dan bersiar-siar melihat ciptaan ilahi.



* Gambar ini menunjukkan ketika di malam hari,Kami menjalankan aktiviti bakar Ayam dan daging panas.suasana malam yang sunyi ditambah dengan keenakan citarasa ayam panggang menjadi kenangan manis untuk diingati.



* Gambar ini menunjukkan tarbiah Usrah di tengah panas serta dibuat pula di tepi pantai.Moga-moga ianya dapat mendidik hati dan nurani kita mengenal erti susah didalam apa jua yg dilakukan dan bersyukur dengan nikmat pemberiaanya.

~ ADA KAITAN SEJARAH MESIR~

Battle of Baltim~




The Battle of Baltim (also Battle of Damietta, Battle of Baltim-Damietta, Battle of Damietta-Baltim or Battle of Damietta-El Burelos) was fought between the Israeli Navy and the Egyptian Navy on October 8-9, during the Yom Kippur War. It took place off the Nile delta, between Baltim and Damietta.

Six Israeli Israeli Sa'ar class missile boats were heading toward Port Said engaged four similar Egyptian Osa class missile boats coming from Alexandria. The battle lasted about forty minutes.[1] The Osas fired Styx missiles but missed before heading back to Alexandria, and the Israelis began to chase them. Two Osas were sunk by Gabriel missiles within ten minutes, and a third was sunk twenty-five minutes later. The fourth made it back to base.

shattirs: Bercakap mengenai blog,dewasa ini kita dapat lihat perkembangan teknologi blog ini bagaikan 'cendawan tumbuh selepas hujan'.

Bagi saya,setiap orang yang mempunyai blog peribadi ada cara tersendiri untuk menarik minat pembaca ke blognya juga boleh saya katakan banyak cara dan teknik untuk menarik minat pembaca seperti mengulas isu-isu semasa dalam dan luar negara,isu pelajaran,ekonomi dan rumahtangga.

Bahkan disana saya lihat isu peribadi pun berjaya membuatkan orang akan sentiasa panas kalau tidak membaca posting sebegitu.Begitu juga dengan peranan gambar dan video yang terletak didalam blog sebagai nilai tamabahan untuk menguatkan hujah mahupun coretan sesebuah blog.

Siapa tahu,mungkin selepas ini blog SHATTIRS akan melalui peringkatnya.Mungkin akan bertukar nama,dari blogspot kepada dot.com.

Mengikut perancangan dari awalnya :

Mahasiswa : Http://ilmuwanshattirs.blogspot.com

Apabila sudah berkerjaya dan berumahtangga :

www.Helmidham.com

Shattirs : Doakan mudah-mudahan dipermudahkan urusan bersama.Amin

P/S: Kalau Us Hasrizal (saifulislam) berkahwin dengan doktor,bagi saya cukuplah dengan seorang ustazah...'

shattirs: syukran untuk perkongsian tajuk MALU didalam blog :

http://khaulah-azwar.blogspot.com/

http://noridayumz.blogspot.com/

Tanta Scan,TANTA.
MESIR.11.00 a.m


Brought to you by : shattirs

7 comments:

MujahidahPuteri said...

salam ziarah.syukran a'la ziarah.salam perjuangan.

Unknown said...

walaikumussalam..sykrn atas ziarah.

pencinta ilmu said...

salam..syukran sudi ziarah blog pencinta ilmu..pengisian blog yg mantap..ermm rehlah yg baik utk megukuhkan ukhwah..keep it up!

Unknown said...

o: Pencinta ilmu:
wslam..
sykrn dgn ziarah..
ws

adam said...

salam to ustaz shattir,,thanks for visited mg blog,,,n salam ukhwah dari saya from adam,,i hope u can visit again,,keep it up bro,,

Unknown said...

wslam..
sykran..insyaAllah..

lailafillah said...

salam..eh..ana kenal some one dlm gambar2 tu..kalau tak silap org lah..abang ana..hairul nizam..kalau silap org maaf lah..insyaAllah.moge mantap ukhwah..ukhwah pemangkin kuatnye perjuangan..