Keluarga SHATTIRS

Keluarga SHATTIRS
Assalamualaikum WBT

SHATTIRS Followers

Popular Posts

Wednesday, April 7, 2010

Akan lahir ULAMA' & Doktor jahat dari ???-->MESIR

Shattirs : Artikel ini saya ambil dari laman Tranungkite,amat sesuai jika ingin dijadikan iktibar mahupun muhasabah untuk bersama tidak kira apa juga status kita dan dimana kita berada.Mudah-mudahan Allah pelihara kita semua dan menjadikan saling bermanfaat antara satu sama lain.

Mungkin ada sedikit perkataan yang diedit oleh penulis mahupun penambahbaikan untuk pembaca blog shattirs ~

Oleh: miratnunia

"Korang mesti terpegun dan pelik dengan gambar2 di atas? ke x pelik? ni la gambar beberapa gaya mahasiswa malaysia di egypt, saya x pasti depa ni amik bidang apa, mengikut mklumatnya, katanya depa ni seme budak2 perubatan...... depa ni la akan blk ke malaysia bukan bawa ilmu, tapi mungkin perosak anak bangsa Melayu masa depan!!!!

Saya dah banyak dah dengar berita2 aneh dari kawan2 yang lepasan student Egypt. dan saya jumpe link2 yang mendedahkan perkara2 yang sungguh menjijikkan!!! tidak mustahil satu hari nanti akan lahir ulama jahat dari Egypt! Mereka akan pulang ke tanah air dan merosakkan anak bangsa di tanah Melayu ini!

Hangpa semua nak tau ka?? "Ada pelajar Melayu di Egypt berdua2 duaan di dalam satu rumah sewa/bilik""Pelajar Malaysia di Mesir pergi PUB bawah tanah, dalam PUB mesti ada arak" "Annual dinner like annual Hollywod?" Hadiah annual dinner bg pasangan ideal - HOTEL???? dan banyak lagi.......................?????

Baca Dan Faham Sendiri <---

Mansurah 3 April - Berikut adalah fasions staillo in annual dinner at mansura city. Ulasan ringkat yang diberi pada setiap gambar tidak ada kena mengena dengan status mereka, sama ada yang hidup mahupun yang telah meninggal dunia. ia (ulasan ringkas digambar) hanya sekadar pandangan dari mata kasar admin, tercetus pemberian berdasarkan staillo milo masing-masing (berpandukan dari pemerhatian admin).

Apa yang diharapkan, acara-acara seperti ini tidak lagi dianjurkan oleh mahasiswa malaysia dimesir, dengan penganjuran seperti yang didengari sebelum ini, pasangan juara akan dihadiahkan bilik hotel tempat bermadu kasih. Moga apa yang diberitakan tentang tentatif majlis (yang berbentuk maksiat) tidak dilaksanakan dan tidak ada dalam perancangan mereka hendaknya, moga Allah menjaga kita dari simpangan berduri ke akhirat. Hormati bumi nabi, takutkan Allah. Jangan jadikan bumi anbiya' seperti amarika atau pun university dimalaysia yang sering menganjurkan band-band, kugiran, joget lambak, atau diharap tidak mencontohi negara barat yang menganjurkan party-party minum arak, dan lain-lain maksiat.

Na'uzubillahi min zalik. Moga Allah mematikan gerakan maksiat dengan balasan yang setimpal. Harap-harap annual dinner yang telah dianjurkan terjaga dari segala bentuk maksiat.
Big Party
fassion Lider ship
Fassion Korean staillo
Verry2 seksa
staill university in malaysia
Happy model in annual dinner
amarika banat staillo
Like amarika cau boy
like aktres holywood and malaywood staillo

Melayuwood campoq arabicwood staill
singging muslimah staillo ke ni?
chaineswood bolywood molywood staillo staill
kelihatan semacam singger lagu kasih ku seru
nampak macam singger lagu ayat-ayat cinta
inikah pasangan terbaik?
KCB (ketika cinta bergelojak) staill
KCB2 fesion al-tabarruj
staill al-ustati ( ada janggut ) in annual dinner 2010
Irama 60'an staillo la kot
macam menyanyikan lagu palastine je
JKB (gerak kerja berkumpulan) singing staill
Fasion in annual dinner: ala-ala pelakon " kasih ku seru " singkat sana sini
pemegang gelaran staillo milo
Islamic fasion skert la kot
Fasion mansura al-tahrir (you jin = pelakon korea)
group ros merah


Apa nak jadi, dan ape dah jadi dengan pelapis mahasiswa dimesir? Dulu, kalau orang sebut keluaran Mesir, tak kira jurusan agama atau lepasan medic, semua respek, sebab pelajar jurusan agama dulu dan pelajar jurusan medic dulu, keluarannya begitu mantap, tip top. Mereka mengambil kesempatan keberadaan dimesir untuk bersama ulama' dan mengubah diri dari hidup kekosongan kepada hidup penuh berkah pada jalan islam. Mereka cepat matang, kerana mereka tahu, mereka adalah harapan bangsa untuk menegakkan kalimah tauhid dibumi malaysia dan dunia amnya.

Doktor keluaran Mesir dulu hebat mengalahkan ustaz agama, tapi keluaran sekarang, kelabu asap. Sama juga ustaz ustazah, keluaran dahulu tip top, tapi keluaran sekarang, hampeh dot com yang banyak. Dah memang orang tak respek pada mana-mana jurusan keluaran mesir muta'akhir ni, out in servis untuk masyarakat. Bila agaknya nak ada macam syekh ali jum'ah, walaupun asalnya beliau mengambil jurusan akedemik, tetapi juga cemerlang dalam ilmu islam hingga jadi mufti. dan ramai lagi contoh-contoh lain. berfikir dan bertafakur.

Tanta Scan,TANTA
3.00 P.M

Brought to you by : shattirs

2 comments:

Syihabudin Ahmad said...

adakah perlu menyalahkan mereka dengan kejahilan mereka???
janganlah buat blog macam ni.... lihatlah mereka dengan kaca mata dakwah bukan pandangan keji... mereka juga manusia.. mungkin hari ni mereka begitu tapi kita tak tahu nasib kita dan mereka esok lusa....

Anonymous said...

artikel ni dah di tarik balik oleh penulis asal..dan telah dikomen lebih 300 org..ini hanyalah fakta yg salah dan perlu di buang supaya tak aibkan semua mahasiswa kita di bumi mesir..